Питання та відповіді Міністра освіти і науки України Станіслава Ніколаєнка для пресс-конференції в Укрінформ 5.02.2007 05.02.2007 | 14:37 | Прес-служба МОН
Питання: Що таке «Школа майбутнього» ?
Міністр: Цього року в Ялті стартував пілотний проект «Школа майбутнього». В другій ялтинській школі буде оновлено навчальну базу, інформатизовано навчальний процес, створено шкільну друкарню, телецентр, по-іншому будуватиметься виховна робота. Крім Ялти «Школи майбутнього» з’являться в Києві, Донецьку, Тернополі, Кіровограді, Херсоні. В них створюватимуться умови для справді творчої праці вчителів. Зокрема, буде зліквідовано зрівнялівку в заробітній платі: платитимуть не за години, а за рівень знань, який отримали учні. В «Школах майбутнього» у класах буде не більше двох десятків дітей, а сама школа розрахована на 600 учнів. Такі школи стануть майданчиками для апробації педагогічних інновацій. Тут будуть працювати не лише педагоги, а й вчені АПН, і, навіть, національної. У перспективі в Україні буде створено біля тисячі таких шкіл. На ялтинську «Школу майбутнього» в бюджеті цього року закладено 10 мільйонів гривень. Крім того, залучатимуться кошти, які виділяє Світовий Банк в рамках проекту «Рівний доступ до якісної освіти».
П.: Як зміни в освіті впливатимуть на виховання школярів?
М.: Серед пріоритетних напрямів роботи міністерства питання духовного і морального виховання. Нещодавно між Міністерством освіти і науки, Всеукраїнською асоціацією батьківської громадськості й Всеукраїнською радою школярів була підписана угода про співпрацю в рамках «трикутника» вчитель-учень-родина. Мета такої роботи допомогти налагодить більш тісний зв'язок між родиною та школою. Спілкування у такому колі допоможе батькам краще розуміти проблеми своїх дітей, а вчителю вибудувати правильний підхід у навчанні та вихованні кожного учня. Адже освіченість не означає високий моральний і духовний рівень. Людина освічена, але не вихована скоріше шкідлива, ніж корисна.
П.: Як підтримує міністерство освіти і науки талановитих дітей ?
М.: Минулого року 22 наших школяра взяли участь у міжнародних олімпіадах з математики, фізики, хімії, біології, екології. І вибороли 24 медалі: 4 золоті, 10 срібних, 10 бронзових. Для підтримки талановитих дітей міністерство освіти створює програму «Обдарована молодь». В рамках цієї програми буде оновлено реєстр переможців предметних районних, обласних, міських олімпіад. Це дасть нам можливість знаходити таких дітей на рівні школи, і супроводжувати в університетах, сприяти розвитку їх таланту і реалізації вже в науковій сфері.
У 2006 році 98 % переможців обласних олімпіад стали студентами вітчизняних університетів. В рамках програми «Обдарована молодь» передбачено 120 стипендій для учасників Малої академії наук, 100стипендій для обдарованих дітей та близько 1200 стипендій, для талановитих, перспективних студентів.
П.: Який стан реалізації Програми «Шкільний автобус»?
М.: Стан забезпечення підвезення учнів до навчальних закладів, особливо на селі, значно покращився. Зараз підвозяться 9 з 10 учнів, що потребують підвезення. Торік в бюджеті на фінансування Програми «Шкільний автобус» було закладено 68 млн. гривень. Щоправда, ці кошти були передбачені зі спеціального фонду й «прив’язані» до продажу землі. Міністерство провело всі необхідні тендерні процедури й було укладено угоди на придбання 436 шкільних автобусів, у тому числі уперше 36 – зі спеціальними пристроями для перевезення інвалідів. До речі, днями Кабінет Міністрів схвалив постанову щодо створення спеціальних автобусів для перевезення школярів з обмеженими фізичними можливостями, інвалідних візках. У державному бюджеті на 2007 рік на реалізацію Програми «Шкільний автобус» закладено 70 млн. гривень. Але знову, як і минулого року, це кошти зі спеціального фонду, що може створити труднощі, з якими ми зіткнулися торік.
|